Smile, it looks good on you.

Har ni någon gång lagt märke till hur ert humör faktiskt har förändrats endast genom att ni ler istället för att med ert ansiktsuttryck visa att ni är ledsna/trötta/nedstämda? Jag tror väldigt mycket på att vi kan förändra vårt välmående med våra tankar och att det är tankarna som styr om vi är glada eller ledsna, pigga eller trötta o.s.v. Självklart påverkar såklart andra saker som sömn, mat och mycket mer. Men jag tror att tankarna styr otroligt mycket och att vi kan välja själva hur vi vill må till stor del. Om vi ler så lurar vi dessutom hjärnan att vi är glada.
 
Idag var jag varken pigg eller glad när jag kom till skolan. Jag hade inte sovit speciellt bra och jag vaknade med huvudvärk ännu en dag, dessutom skulle jag ha ett prov som jag var väldigt stressad och nervös inför. Jag kan säga att jag hade inte ett leende på läpparna på hela bussresan till skolan eller under provet. Jag kände mig inte pigg överhuvudtaget och ville helst av allt bara åka hem och gömma mig under täcket för resten av dagen. Efter att jag gjort provet log jag för första gången på morgonen, helt plötsligt släppte huvudvärken för en stund och jag var långt ifrån lika trött som jag varit förut. 
 
Det jag vill komma fram till är att jag tror att även om saker och ting känns tuffa, om man är stressad, bara har en allmänt dålig dag eller är trött så kan vi ändå till stor del välja om vi vill må lite bättre genom att le, eller om vi vill må ännu sämre genom att koncentrera oss på det som är dåligt. Så, nästa gång ni inte mår superbra - Le! Åtminstone så kommer det kännas bättre för stunden. 
 

Kommentarer från er söta läsare
Postat av: Alida

Ska tänka på allt dåligt och se sur ut och hoppas att jag får må riktigt dåligt ett tag! Och alla andra!!!

Hehe nä, du har rätt hjärtat. Och jag tycker om dig!!

2013-02-07 @ 18:56:04
URL: http://nattstad.se/aalida

Kommentar:

Namn:
Kom ihåg mitt namn tack!

E-postadress: (publiceras ej)

Skriv din bloggadress här:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0